JANGAN LEPASKAN PELUANG !!!!!!

PKR CABANG BATU GAJAH SEDANG MEMBUAT PENDAFTARAN PEMILIH BARU. (PENGUNDI BARU )


SILA HUBUNGI :
012-4646394 SDR ANTONI
012-4326371 PN PARAMESWARI

PROGRAM TAMBAH AHLI
HUBUNGI :
012-5062467 SDR FUAD
017-5195932 SDR HAZHA

NO 5B, JALAN DEWANGSA,
31000 BATU GAJAH,
PERAK.

DIBUKA SETIAP HARI SELASA
9.00 PAGI - 3.00 PETANG

EMAIL:batugajahpkr@gmail.com

Alamat surat menyurat:
BLOK F- 74, PERUMAHAN AWAM,
JALAN BEMBAN,
31000 BATU GAJAH, PERAK

31 January 2010

JKUASA TATATERTIB PKR DIHIDUPKAN

Pakatan Rakyat (PR) akan mengaktifkan jawatankuasa tatatertibnya bagi menangani pelbagai isu ekoran perkembangan tidak sihat yang berlaku melibatkan tiga komponennya iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR), PAS dan DAP.

Ketua Umum PR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, jawatankuasa berkenaan diarah untuk meneliti serta memperhalusi kod etika yang perlu dipatuhi oleh semua parti yang menganggotainya.

"Kita minta jawatankuasa tatatertib yang dibentuk dahulu menyegerakan perjumpaan untuk melihat perkembangannya berdasarkan perkembangan terbaru.

"Mereka akan mencadangkan isi kandungannya dan langkah yang perlu diambil melibatkan kod etika dan juga tatatertib PR," katanya dalam sidang media selepas mesyuarat Pimpinan PR di Ibu Pejabat PKR di sini hari ini.

Kebelakangan ini PR dilihat menghadapi pelbagai masalah dalaman yang melibatkan pertikaian dikalangan pemimpinnya.

Baru-baru ini, Ahli Parlimen Kulim Bandar-Baharu daripada PKR, Zulkifli Noordin memfailkan laporan polis terhadap Ahli Parlimen Shah Alam daripada PAS kerana didakwa menghina dan memperlekehkan Islam.

Kemudian pada Rabu lalu, Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim mengkritik secara terbuka kepimpinan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Zahrain mengkritik keras kepimpinan Lim serta melabelkan Ketua Menteri itu sebagai pemimpin diktator, cauvinis dan berpemikiran komunis.

Justeru, PKR telah bertindak merujuk Zulkifli dan Zahrain kepada lembaga disiplin.

Selain itu, Anwar yang juga Penasihat PKR berkata, jawatankuasa berkenaan akan memainkan peranan mereka bagi memastikan kerjasama dalam PR terjalin kukuh.

"Jawatankuasa ini akan memastikan kerjasama di kalangan pimpinan semua peringkat PR terjalin dengan baik," katanya.

Dalam pada itu Anwar berkata, PR akan menganjurkan program dialog antara agama bagi mewujudkan persefahaman antara pemimpin agama di negara ini.

"Kami dalam PR memutuskan untuk menganjurkan dengan kadar segera dialog antara agama di Kuala Lumpur dalam masa terdekat sebelum sambutan Tahun Baru Cina," katanya.

Pada sidang media yang sama, Anwar juga mengumumkan PR akan menganjurkan sambutan ulang tahun kedua penubuhannya di Pulau Pinang pada 10 Mac depan.

No comments:

MOHON SUMBANGAN

KAMI AMAT MENGHARAPKAN SUMBANGAN
DARIPADA SUMBANGAN ANDA..!!!!!
A/C : 111 201 200 2206
AMBANK