JANGAN LEPASKAN PELUANG !!!!!!

PKR CABANG BATU GAJAH SEDANG MEMBUAT PENDAFTARAN PEMILIH BARU. (PENGUNDI BARU )


SILA HUBUNGI :
012-4646394 SDR ANTONI
012-4326371 PN PARAMESWARI

PROGRAM TAMBAH AHLI
HUBUNGI :
012-5062467 SDR FUAD
017-5195932 SDR HAZHA

NO 5B, JALAN DEWANGSA,
31000 BATU GAJAH,
PERAK.

DIBUKA SETIAP HARI SELASA
9.00 PAGI - 3.00 PETANG

EMAIL:batugajahpkr@gmail.com

Alamat surat menyurat:
BLOK F- 74, PERUMAHAN AWAM,
JALAN BEMBAN,
31000 BATU GAJAH, PERAK

15 February 2010

SILA AMBIL PERHATIAN : YB SAIFUDDIN

Parti Keadilan Rakyat (PKR) menangguhkan pemilihan parti yang dijadualkan pada Mei ini kepada satu tarikh yang akan ditentukan kemudian, dengan alasan baru mendapat kelulusan Pendaftar Pertubuhan (ROS) berhubung perlembagaan baru parti yang membolehkan ahli-ahli mengundi dalam pemilihan parti.

Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail berkata, pihaknya baru sahaja mendapat surat kelulusan daripada ROS kira-kira dua minggu lalu.

“Kami perlukan masa untuk menyebarkan peraturan-peraturan dan etika baru mengenai pemilihan parti, memandangkan kami akan menjadi parti pertama di Malaysia yang membolehkan setiap ahli parti mengundi dalam pemilihan parti," katanya yang menambah bahawa PKR mempunyai lebih kurang 460,000 ahli.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai spekulasi bahawa PKR sedang menyusun perancangannya semata-mata untuk memberi ruang kepada perbicaraan liwat penasihatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan bagi mengelakkan kehilangan lebih ramai ahli yang mungkin bertindak keluar parti sekiranya mereka gagal mendapatkan kedudukan pada pemilihan akan datang.

Anwar, 63, ketika ini dibicarakan atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan, 25, di Bukit Damansara pada 26 Jun 2008. Perbicaraan tersebut masih berjalan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

“Ia (penangguhan) tiada kaitan dengan perbicaraan atau sebab-sebab lain. Kami hanya perlukan sedikit masa untuk melaksanakan pindaan-pindaan ke atas perlembagaan parti,” kata Saifuddin.

Banyak spekulasi timbul bahawa peletakan jawatan Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim daripada PKR akan mencetuskan tindakan keluar parti oleh lebih ramai ahli.

Zahrain bertindak sedemikian dengan alasan tidak puas hati terhadap kepimpinan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Sekiranya tiga sahaja lagi wakil rakyat PKR bertindak keluar parti, Anwar terpaksa melepaskan kedudukannya sebagai Ketua Pembangkang. Melalui Pakatan Rakyat, PKR sekarang mempunyai 30 wakil rakyat, diikuti DAP (28) dan PAS (23).

Sambil menafikan spekulasi tersebut, Saifuddin berkata bahawa PKR akan mengadakan dua kongres tahun ini.

“Kongres pada bulan Mei akan berjalan sebagaimana dirancang. Cawangan-cawangan akan mengadakan mesyuarat agung tahunan mulai Mac menjelang kongres.

“Kami akan mengadakan pemilihan parti semasa kongres kedua menjelang akhir tahun. Kami masih belum menetapkan tarikh," katanya dan menambah bahawa majlis tertinggi parti telah memberikan persetujuan berhubung penangguhan itu.

No comments:

MOHON SUMBANGAN

KAMI AMAT MENGHARAPKAN SUMBANGAN
DARIPADA SUMBANGAN ANDA..!!!!!
A/C : 111 201 200 2206
AMBANK